Мисли и Цитати

мисли, сентенции, цитати, пожелания, поздрави, пословици и поговорки

Поучителни истории - стр.3

Поучителни истории



1 2  3  4 5 6


Морска звезда

Един човек се разхождал по плажа, когато в далечината забелязал мъж, който ту влизал във водата, ту се връщал на пясъка, взимал нещо и пак отивал във водата. Човекът решил да отиде да види какво става и когато стигнал, видял, че целия пясък бил покрит с морски звезди, които, вероятно, приливът е изхвърлил на пясъка. Без вода, те щели да умрат на пясъка. Когато се приближил още, видял мъжа да взима една по една морските звезди и да ги връща във водата. При което го попитал:
- Ти да не си луд? Има хиляди морски звезди по целя плаж, какво като спасиш няколко, каква е разликата?
Мъжът го погледнал, след това се навел, взел още една морска звезда, отишъл до водата и я пуснал. След което казал:
- За тази със сигурност има разлика.

Капан за мишки

В една селска къща, една мишка си стояла в дупката и през една пукнатина в стената видяла как стопаните се прибират, носейки някаква кутия. От любопитство мишката зачакала стопаните да отворят кутията, за да види какво има в нея. Когато отворили кутията, стопаните извадили от нея капан за мишки. Мишката толкова се уплашила, че излязла на двора, за да предупреди всички животни, че в къщата има капан за мишки. Отишла при кокошката и казала:
- Капан за мишки! В къщата има капан за мишки!
Кокошката погледнала мишката и казала:
- Виж, разбирам, мишко, че си уплашена, но мен какво ме засяга това, че в къщата има капан за мишки? Аз не влизам там, ти да му мислиш.
Тогава мишката отишла при прасето и казала:
- Капан за мишки! В къщата има капан за мишки!
А прасето отвърнало:
- Съжелявам да чуя това, мишко, но аз нищо не мога да направя. Въпреки това ще се моля за тебе.
Тогава мишката отишла при кравата и казала:
- Капан за мишки! В къщата има капан за мишки!
Кравата отговорила:
- Мишко, това не е моя работа. Този капан не е за мен.
Мишката се прибрала в дупката си, унила и натъжена от това, че трябвало сама да се справя с капана за мишки.
Още същата вечер в къщата се чул силен стоманен тътен от задействането на капана. Съпругата на стопанина се събудила от шума и отишла да види какво е станало. В капана се била хванала отровна змия. Жената се опитала да извади змията от капана, но тя била още жива и я ухапала. Мъжът чул писъка на жена си и когато разбрал какво се е случило, веднага тръгнали към болницата. Но тъй като били бедно семейство и нямали пари, мъжът заклал кокошката за да я занесе на доктора.
Когато стигнали, докторът казал, че нищо не може да направи, защото змията била много отровна.
Мъжът и жената се прибрали в къщи и свикали цялото село, за да може, ако някой знае лек за ухапване от змия, да го каже. Тъй като нямало с какво да нагости толкова гости, мъжът заклал прасето. Събрали се всички, но никои не знаел лек за ухапване от отровна змия.
Жената починала още същата вечер, а на погребението се събрало цялото село. Мъжът трябвало да заколи и кравата, за да уважи дошлите за погребението.
През пукнатината в стената, мишката видяла всичко и си помислила:
- Когато някой има проблем, трябва да се опитаме да му помогнем, дори и проблемът да не ни засяга лично. Когато един от нас е застрашен, всички ние сме изложени на риск, защото всички сме въвлечени в това пътуване, наречено живот.

От Русия с любов

(от Роджър Дарлингтън)

Когато Съветският съюз се разпадна през 1991 г., в профсъюзът на комуникациите, в който работех и аз по това време, дойдоха няколко делегации от нововъзникващите нации и трябваше да изнасяме лекции за пазарните икономики. Моята практика при изнасяне на лекции пред международна публика винаги е била да си помагам с презентации, със слайдове, които са преведени на местния език. Затова използвах слайдове на руски. Не можех да чета на кирилица и не знаех добре руски, бях научил слайдовете, кой след кой следва, наизуст. Въпреки това, в един момент, когато пуснах последния слайд, видях цифри със статистически данни, по които вече бях говорил. Бях казал това в грешен слайд. През последните десет минути бях говорил едно, а на слайда е пишело съвсем друго. Ако това се беше случило в Англия, студентите щяха да ме прекъснат на секундата и да ми кажат, че говоря по грешен слайд. Руснаците обаче не казаха нищо. Бях объркан и попитах, защо никой не ми беше казал, че съм говорил по грешен слайд? В крайна сметка един от руснаците се престраши и ми каза, а преводачът ми преведе:
- В нашата страна, никой не противоречи на учителя.

Малката вълна

("Вторници с Мори" от Мич Албом)

Една малка вълна, се поклащала напред-назад в океана, както в доброто старо време. Тя се наслаждавала на вятъра, синьото небе и чистия въздух, докато не забелязала другите вълни пред нея, които се разбивали с трясък в брега.
- Боже мой, това е ужасно! - помислила си малката вълна. - Това ли ще се случи и с мен!?
Вълната, която била зад нея, видяла намръщеното й изражение и попитала:
- Защо изглеждаш толкова тъжна?
- Нима не разбираш!? - казала малката вълна. - Ние всички ще се разбием в брега! От всички вълни няма да остане нищо! Не е ли ужасно?
А вълната зад нея казала:
- Не, ти не разбираш. Ти не си вълна, ти си част от океана.

Коментари: